Neděle, 4 června, 2023
- Komerční sdělení -magazin
HomeRady a NávodyZa podzimní únavou se může skrývat nedostatek hořčíku

Za podzimní únavou se může skrývat nedostatek hořčíku

Krátké dny, brzy je tma, venku trávíme mnohem méně času, chybí nám sluníčko, a proto jsme unavení, podráždění a nervózní. Na vině však může být málo hořčíku a ne podzimní únava, za kterou své problémy často schováváme.

Hořčík patří mezi nejdůležitější prvky v našem těle. Nejvíce ho obsahují kosti a zuby, ale nachází se také ve svalech, krvi nebo tkáních. Je nezbytnou součástí většiny metabolických procesů, které v těle probíhají, ovlivňuje svalovou i nervovou činnost. Často si myslíme, že hořčík pomáhá pouze jako prevence svalových křečí, aby nás v noci nebudily nejen po fyzické námaze, má ale mnoho dalších funkcí a benefitů. Podporuje zdravé kosti, působí jako prevence migrén, pomáhá ke klidnému a dalšímu spánku, snižuje rizika zlomeniny a osteoporózy. V dnešní uspěchané době je hořčík zmiňován nejčastěji v souvislosti se stresem, protože během něj naše tělo spotřebovává mnohonásobně více hořčíku a je proto důležité ho optimálně doplňovat, a to i u osob, které vykonávají fyzickou práci, u starších lidí, sportovců a při užívání antibiotik.

Za zdroj hořčíku je považována především listová zelenina, s jeho doplnění mám mohou pomoci také banány, špenát, pomerančová nebo mrkvová šťáva, oříšky, čokoláda a také červené víno. Jen strava však na pokrytí optimálního příjmu hořčíku nemusí stačit, proto je dobré řešit jeho doplnění také výživovými doplňky. Nedostatek hořčíku se může projevit bolestmi hlavy, podrážděností, únavou, nervozitou, problémy se soustředěním, nespavostí, bušením srdce a známými nočními křečemi svalů. Až zhruba jedné třetině lidí žijící v naší republice chybí hořčík.

Blížící se advent znamená pro mnoho z nás velkou psychickou zátěž a snahu stihnout vše, co jsme si naplánovali v určeném čase. Zároveň je podzim obdobím se zvýšeným rizikem výskytu respiračních chorob. Do svého jídelníčku bychom tak měli zařadit potraviny bohaté na hořčík a jeho dostatek si zajistit také pomocí potravinových doplňků.

- Komerční sdělení -pr clanky

Najnovjše články